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아츠시 카네오야
Atsushi Kaneoya
HISTORY
1989년 치바현 출생
2015 요코하마 대학 공예 디자인 전공 졸업
개인전
2023 "<아바타> 아츠시 카네오야 미니전시회, 현대백화점 압구정본점, 서울, 한국
2022 갤러리 콜론비, 서울, 한국
2022 “AVATAR”, 갤러리 콜론비, 서울, 한국
2020 갤러리 콜론비, 서울, 한국
2017 “TRIBE”, Gallery U, 도쿄, 일본
아트페어
2022 공예트렌드페어, 서울, 한국
2021 공예트렌드페어, 서울, 한국
2019 “ART FAIR ASIA FUKUOKA”, 호텔 오쿠라 후쿠오카, 후쿠오카, 일본
2019 “3331 ART FAIR 2019”, 3331 Arts Chiyoda, 도쿄, 일본
HISTORY
1989 Born in Chiba Prefecture
2015 Graduated with a major in Craft and Design from Yokohama University
Solo Exhibitions
2023 "<Avatar> Atsushi Kaneoya mini exhibition, Hyundai department store Apgujeong, Seoul, South Korea
2022 "Avatar," Gallery ColonB, Seoul, South Korea.
2020 Gallery ColonB, Seoul, South Korea.
2017 "TRIBE," Gallery U, Tokyo, Japan.
Art Fairs
2022 Craft Trend Fair, Seoul, South Korea.
2021 Craft Trend Fair, Seoul, South Korea.
2019 "ART FAIR ASIA FUKUOKA," Hotel Okura Fukuoka, Fukuoka, Japan.
2019 "3331 ART FAIR 2019," 3331 Arts Chiyoda, Tokyo, Japan.
Avatar_keychain #2, 2024, cotton, nylon, acrylic, polyester, wool, h100 × w30 × d30 mm
“나는 전시회에서 봤던 아벨람 민족(파푸아뉴기니의 부족)의 가면에 매료되었다. 이것이 아프리카와 파푸아뉴기니의 민족 가면을 연구하게 된 계기가 되었고, 애니미즘에 대해 알게 되었다. 그때부터 애니미즘을 주요 주제로 작품을 만들어 왔다. 나는 크로셰, 코바늘 뜨기 테크닉으로 작업한다. 조형 예술과 조각의 기술은 처음에는 거친 덩어리가 있고 그 다음에는 그 덩어리의 형상이 드러나는 방식으로 만들어진다. 한편, 뜨개질에 의한 3차원 모델링은 가장자리에서부터 형상이 점차 펼쳐지는 방식이다. 그 형태는 뜨개질을 하기 전에는 존재하지 않는 것이다. 이렇듯 나는 우리 곁에 존재하지만 보이지 않는 존재(아바타)에 형태를 부여하고, 그것의 이미지를 뚜렷하게 드러낸다.”
- 작가노트 중
"I was captivated by the Abelam people's (a tribe from Papua New Guinea) masks that I saw at an exhibition. This became the starting point for my exploration of African and Papua New Guinean tribal masks, leading me to discover animism. Since then, I have primarily focused on creating art related to animism. I work using crochet and knitting techniques. In sculpture, the form emerges from a rough block, whereas in knitting, the three-dimensional model unfolds from the edges. The shape doesn't exist until the knitting begins. In this way, I give form to the invisible but present entities (avatars) around us and vividly represent their images."
- Excerpt from the artist's note.
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아츠시 카네오야
Atsushi Kaneoya
HISTORY
1989년 치바현 출생
2015 요코하마 대학 공예 디자인 전공 졸업
개인전
2023 "<아바타> 아츠시 카네오야 미니전시회, 현대백화점 압구정본점, 서울, 한국
2022 갤러리 콜론비, 서울, 한국
2022 “AVATAR”, 갤러리 콜론비, 서울, 한국
2020 갤러리 콜론비, 서울, 한국
2017 “TRIBE”, Gallery U, 도쿄, 일본
아트페어
2022 공예트렌드페어, 서울, 한국
2021 공예트렌드페어, 서울, 한국
2019 “ART FAIR ASIA FUKUOKA”, 호텔 오쿠라 후쿠오카, 후쿠오카, 일본
2019 “3331 ART FAIR 2019”, 3331 Arts Chiyoda, 도쿄, 일본
HISTORY
1989 Born in Chiba Prefecture
2015 Graduated with a major in Craft and Design from Yokohama University
Solo Exhibitions
2023 "<Avatar> Atsushi Kaneoya mini exhibition, Hyundai department store Apgujeong, Seoul, South Korea
2022 "Avatar," Gallery ColonB, Seoul, South Korea.
2020 Gallery ColonB, Seoul, South Korea.
2017 "TRIBE," Gallery U, Tokyo, Japan.
Art Fairs
2022 Craft Trend Fair, Seoul, South Korea.
2021 Craft Trend Fair, Seoul, South Korea.
2019 "ART FAIR ASIA FUKUOKA," Hotel Okura Fukuoka, Fukuoka, Japan.
2019 "3331 ART FAIR 2019," 3331 Arts Chiyoda, Tokyo, Japan.
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“나는 전시회에서 봤던 아벨람 민족(파푸아뉴기니의 부족)의 가면에 매료되었다. 이것이 아프리카와 파푸아뉴기니의 민족 가면을 연구하게 된 계기가 되었고, 애니미즘에 대해 알게 되었다. 그때부터 애니미즘을 주요 주제로 작품을 만들어 왔다. 나는 크로셰, 코바늘 뜨기 테크닉으로 작업한다. 조형 예술과 조각의 기술은 처음에는 거친 덩어리가 있고 그 다음에는 그 덩어리의 형상이 드러나는 방식으로 만들어진다. 한편, 뜨개질에 의한 3차원 모델링은 가장자리에서부터 형상이 점차 펼쳐지는 방식이다. 그 형태는 뜨개질을 하기 전에는 존재하지 않는 것이다. 이렇듯 나는 우리 곁에 존재하지만 보이지 않는 존재(아바타)에 형태를 부여하고, 그것의 이미지를 뚜렷하게 드러낸다.”
- 작가노트 중
"I was captivated by the Abelam people's (a tribe from Papua New Guinea) masks that I saw at an exhibition. This became the starting point for my exploration of African and Papua New Guinean tribal masks, leading me to discover animism. Since then, I have primarily focused on creating art related to animism. I work using crochet and knitting techniques. In sculpture, the form emerges from a rough block, whereas in knitting, the three-dimensional model unfolds from the edges. The shape doesn't exist until the knitting begins. In this way, I give form to the invisible but present entities (avatars) around us and vividly represent their images."
- Excerpt from the artist's note.